کسب مهارت‌های فوق در روند رشد طبیعی, کودک و نوجوان را فردی توانمند در روابط اجتماعی, تحصیلی و شغلی



بارخواهد آورد و وابستگی و اتکا آن ها را به دیگران کمتر خواهد نمود.


اعتماد بنفس عبارت است از اعتماد به توانایی خود , فکر کردن و برنامه ریزی نمودن برای کنار آمدن با مشکلات و مسایل مختلف زندگی, اعتماد به خود برای موفق شدن و شاد زندگی کردن, احساس شایستگی داشتن, داشتن توانایی برای ابراز نیازها و خواسته های خود, بیان احساسات و ارزش های خود, و در یک کلام اعتماد به نفس یعنی اعتماد کردن فرد به خودش.

افرادی که از اعتماد بنفس کافی برخوردار نیستند غالباً در زندگی خود در محیط های مختلف ازجمله کار, زنگی زناشویی, و روابط بین فردی, در محیط مدرسه . . . دچار مشکلات مختلفی می شوند که در برخی موارد نهایتاً منجر به بروز اختلالات روان شناختی ازجمله

افسردگی, اضطراب, ترس و هراس می گردد.

در کسانی که از اختلالات اضطرابی و افسردگی رنج می برند, کسب این مهارت ها نقش بسزایی در بهبودی و سلامت روانی آن ها خواهد داشت.

با ارتقا‌ سطح اعتماد به نفس خود، قادر خواهید بود که توانایی‌های فردی خود را بهتر بشناسد و از آن‌ها برای پیشبرد زندگی خود استفاده نماید.

در این جلسات موفق خواهید شد که مشکلات را بزرگتر و سنگین‌تر از آنچه هست ندیده و خود را در برابر آن ناتوان نپندارید. و نیز قادر خواهید شد که مشکلات را بزرگتر و سنگین‌تر از آنچه هست ندیده و خود را در برابر آن ناتوان نپندارید. و نیز قادر خواهید شد که از حمایت‌های موجود خانوادگی و اجتماعی برای پیشبرد و تحقق اهداف زندگی خود استفاده نمایید. مطالب مربوط به تقویت

اعتماد بنفس ازجمله باورهای موثر در اعتماد بنفس، مهارت قاطعیت، مهارت حل مسئله و تصمیم‌گیریم، توانایی بیان احساسات آموزش داده می‌شود.

جلسات به صورت گروهی برگزار می‌شود و در هر جلسه موضوعی مطرح و کار گروهی و بحث گروهی روی آن صورت می‌گیرد. در جلسات گروهی بسیاری از مهارت‌ها در اثر تعاملات بین فردی و استفاده از تجارب دیگران بهتر فراگرفته می‌شود.

منبع: http://andishesr.com/