زمانی که فرد این ماده مخدر را مصرف نکند، به دلیل درگیری روانی بالایی که شیشه دارد وی بسیار به مصرف این ماده مخدر وسوسه می‌شود. اگر بخواهیم تأثیرات اولیه شیشه را بررسی کنیم، می‌توان گفت این ماده مخدر قدرت تمرکز را بسیار بالا می‌برد. افزایش فعالیت جسمی و جنسی ازجمله سایر تأثیرات این ماده مخدر به شمار می‌روند.

با دانستن این تأثیرات اولیه شاید هر فردی دچار این وسوسه شود که از این ماده مخدر استفاده کند؛ اما همان‌طور که بیان شد این اثرات، اثرات اولیه مصرف شیشه هستند. رفته‌رفته و پس از مدتی مصرف، این اثرات جای خود را به عوارض مخرب ذهنی و جسمی می‌دهند.

سردردهای بسیار شدید در کنار لرزش و عدم تمرکز ازجمله عوارضی است که پس از مدتی مصرف شیشه خود را نشان می‌دهند.

در این مرحله است که برخی افراد در سر دوراهی مصرف بیشتر برای مواجه نشدن با این عوارض و یا ترک شیشه قرار می‌گیرند. برای ترک شیشه تنها راه و بهترین راهی که به افراد مصرف‌کننده و یا نزدیکان آن‌ها توصیه می‌شوند، مراجعه به مراکز ترک اعتیاد است.

بهترین مرکز ترک اعتیاد تهران، کلینیک و مرکز ترک اعتیاد دکتر جوادی است. این کلینیک ترک اعتیاد خدمات مختلفی را به فرد معتاد و خانواده و نزدیکان وی ارائه می‌دهد. سم‌زدایی بدن از مواد مخدر و بستری ترک اعتیاد ازجمله برخی از این خدمات به شمار می‌روند. علاوه بر این موارد، این مرکز درمانی نسبت به اصلی‌ترین جنبه ترک اعتیاد که جنبه روانی آن است نیز توجه ویژه‌ای داشته است. روان‌شناسی و ارائه مشاوره و درمان روح و روان فرد یکی از اصلی‌ترین مراحل ترک شیشه است. این مرکز خدماتی در این راستا را نیز برای ارائه تأمین کرده است.