راه اندازی کسب و کار آنلاین و افزایش سئو سایت موضوعی است که شاید به ذهن شما هم خطور کرده باشد. در چند سال اخیر تعداد افرادی که به فکر راه اندازی تجارت اینترنتی می افتند افزایش چشم گیری پیدا کرده، بازار اینترنت نیز رشد زیادی کرده است و من عملا شاهد این موضوع هستم. حتی فرهنگ عمومی در مورد بسیاری از تکینکهای بازاریابی اینترنتی پیشرفت چشم گیری کرده است.

به عنوان یک نمونه از این موضوع می توانم به مسئله سئو اشاره کنم: حدود 7 سال پیش زمانی که میخواستیم یک نفر متخصص سئو برای پروژه های خارج از ایران استخدام کنیم من آگهی های آنلاین زیادی برای جذب نیروی متخصص در ایران دادم و هیچ شخصی را که در این زمینه فعالیت بکند پیدا نکردم، بسیاری از افرادی که برنامه نویس وب بودند و یا کار طراحی سایت انجام می دادند حتی نام سئو را هم نشنیده بودند. چند نفری هم که رزومه فرستاده بودند یا تماس گرفتند نکاتی را مطرح میکردند که بعضا جنبه طنز داشت و نشان می داد که هیچگونه اطلاعاتی در این زمینه ندارند. اما امروز میبینیم که افراد مدعی در این زمینه بسیار زیاد هستند و حتی اطلاعات مشتریان نیز به طرز غیر قابل باوری افزایش پیدا کرده است. گرچه هنوز دید درستی نسبت به اصل موضوع در این زمینه وجود ندارد...

اولین موضوعی که باید برای راه اندازی کسب و کار آنلاین مد نظر داشته باشید مدل درآمدزایی سایت شماست. این موضوعی است که بسیاری از افراد به آن توجهی نمیکنند، انواع مدل های درآمدزائی کسب و کارهای آنلاین را در کتاب بازاریابی اینترنتی به زبان ساده توضیح داده ام. کسب و کار اینترنتی شما باید حداقل یکی از این مدل ها را دنبال کند.

نکته جالب توجه اینجاست که اگر شما از اینترنت و وب سایت خود می خواهید به عنوان ابزاری برای جلب مخاطب استفاده کنید و بدون داشتن سایت نیز کسب و کار مربوط به خود را دارید، در استفاده از وب سایت شک نکنید و همین الان سایت خود را راه اندازی کنید زیرا 100% از این موضوع نتیجه خواهید گرفت و هیچ ابزار دیگری نمی تواند تا این اندازه برای شما مشتری جلب کند. من داستان های موفقیت بسیار زیادی در این زمینه را می توانم برایتان نقل کنم، البته در اینجا یک شرط هم وجود دارد و آن این است که شرکتی را برای راه اندازی سایت خود انتخاب کنید که کاملا با اصول بهینه سازی سایت برای گوگل آشنایی داشته باشد و شما نیز آشنایی اولیه با اصول سئو در زمان تولید محتوای سایت را کسب کنید.

اما اگر به دنبال راه اندازی کسب و کار آنلاینی هستید که خود سایت نقش اساسی در آن بازی میکند و میخواهید مستقیما از خود سایت درآمد کسب کنید این موضوع نیاز به تجربه زیاد و گرفتن مشاوره از افراد خبره در این زمینه دارد. داشتن یک ایده برای راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی موفق کافی نیست و شما باید تمامی عوامل تاثیر گذار بر روی نیروی انسانی، هزینه ها و درآمدزائی سایت را در نظر گرفته و از طرف دیگر بتوانید نیازهای مخاطب آنلاین خود را برطرف کنید.

یکی از نمونه سایت های اینترنتی که نهایتا نتوانست به موفقیت لازم برسد ایده بسیار جالبی را دنبال می کرد، از طرف دیگر مدل درآمدزایی بسیار مناسبی داشت اما مشکل اساسی در اینجا بود که کاربران سایت نحوه عملکرد آن را درک نمی کردند و نهایتا نتوانست مخاطب لازم را به سمت خود جلب کند. بنابراین سادگی نیز از عوامل مهم در ایجاد موفقیت کسب و کار آنلاین است.

https://itiran.com/2018/10/06/%D8%AF%DB%8C%D8%AC%DB%8C%D8%AA%D8%A7%D9%84-%D9%85%D8%A7%D8%B1%DA%A9%D8%AA%DB%8C%D9%86%DA%AF-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%D8%A7%D8%B2-%D8%B3%DB%8C%D8%B1-%D8%AA%D8%A7-%D9%BE%DB%8C%D8%A7%D8%B2/